- Home
- ZLINE Crown Molding 2 For Wall Range Hoods (CM2-KB/KL2/KL3)
ZLINE Crown Molding 2 For Wall Range Hoods (CM2-KB/KL2/KL3)
Couldn't load pickup availability
Mon-Fri, 6AM-4PM PT
ZLINE's signature crown molding for stainless steel range hoods provides a unique and elegant ceiling transition, helping your ZLINE range hood fit perfectly.
This crown model will fit all ZLINE range hoods with the following model number(s):
ZLINE's Stainless Steel Crown Molding will fit short chimneys, standard chimneys, and chimney extensions.
Returns are not accepted for ZLINE accessories. ZLINE range hood accessories are only compatible with ZLINE range hoods.
SpecificationsBrand: ZLINE Kitchen and Bath
Chimney: Fits chimney size 9.2" x 8"
Features:
- Compatible Models:KB, KL2, KL3
- Manufactured by ZLINE Kitchen & Bath
- Model No. CM2-KB/KL2/KL3
Certification: ETL Certified
UPC: 814118023659
Installation Manual: Click Here to View
Shipping Lead Times: 7-10 business days (ships within 1 to 3 business days)
*Larger items such as refrigeration or ranges/ kitchen packages can take up to 10 business days!
*White Glove Delivery may take 10 to 20 business days for delivery!
Please inspect the package upon delivery to ensure the product you received is correct and undamaged.
Premium White Glove Delivery (ZLINE Only): Option available on Checkout Page. Delivered to customer’s room of choice, including 1 (one) flight of stairs, unpack, and debris removal. All the above White Glove activities are based on up to 30 minutes per stop and an additional 15 minutes per piece are allowable if more than one piece is required.
ZLINE cannot HOLD open orders in their warehouses at this time.
ZLINE Range doors ship separately.
Good Stock Returns: ZLINE requires at least 3 photographs clearly showing multiple angles of the product within its original shipping container. Additional photographs and/or videos showing products may be required to process a replacement.
Shipping Damage: ZLINE requires at least 3 photographs from multiple angles clearly showing the damaged product. Additional photographs and/or videos showing products may be required to process a replacement.
ZLINE requires notification of concealed damage within 24 hours of receiving the product. All damage to the outside packaging must be noted to the carrier at the time of delivery, please sign for the delivery with the word damaged if you see outside packaging damage.
Reporting of shipping damage must include at least 3 photographs clearly showing the damaged product and shipping container, along with the tracking number for the order.
The box must be opened, and clear evidence of product damage needs to be apparent. Additional photographs and/or videos showing defective products may be required to process a replacement.
Return Policy: ZLINE Kitchen and Bath products may be returned for a refund of the purchase price within 60 days from the delivery date. Please note, all returns are subject to shipping costs back to the manufacturer. These costs will be deducted from the customer’s total refund amount.
All returns and refunds are subject to and dependent on the following:
- Shipping charges for ZLINE products are as follows:
- Parcel orders up to $300: $50 return shipping fee
- Parcel orders over $300: $100 return shipping fee
- Freight shipments up to 299 pounds: $200 return shipping fee
- Freight shipments of 300-399 pounds: $300 return shipping fee
- Freight shipments of 400-499 pounds: $400 return shipping fee
- Freight shipments over 500 pounds: $500 return shipping fee
- Returns for refunds requested before 30 days from the delivery date are subject to the shipping charges outlined above. Returns after 30 days face an additional 20% restocking fee based off the original purchase price.
- Returns will only be accepted for a maximum of 60 days from the delivery date. Customers must inspect their ZLINE product upon arrival for damage in order to process a return or replacement within this timeframe.
- If products arrive damaged or defective, ZLINE will exchange them free of charge and arrange a prompt replacement. Please note, photographs and/or videos clearly showing damaged or defective products are required to process a replacement. Box damage does not count. The box must be opened and clear evidence of product damage needs to be apparent.
- Products should be opened and inspected upon delivery and any damage should be reported immediately. Damage claims reported after 5 days are subject to denial.
- Under no circumstances may products be replaced or returned after installation.
- All returns are subject to inspection and additional fees if returned unusable or damaged due to improper packing, installation, and/or modification in any way. Items must be in new condition and in original packaging to qualify for a full refund.
- Accessories such as chimneys, extensions, crown moldings, trim kits, etc., are not eligible for returns.
- 5 stars: 52 (66%)
- 4 stars: 12 (15%)
- 3 stars: 3 (4%)
- 2 stars: 2 (3%)
- 1 star: 10 (13%)
Not happy. Paid $100 for this piece of trim that has a broken tack weld and now get to go through weeks of return replace and hassle, or try to fix it myself. $100 doesn't get a quality piece of metal....geez
Hello there,
We are sorry to see this. We are happy to send out a replacement. Please email contact@therangehoodstore.com with those photos showing the damage so we can send out a replacement right away. Please do not reply to this email with the photos, as exchanges need to be processed through contact@therangehoodstore.com.
The product delivered does not even remotely resemble what is advertised on the product page. I was referred to the range hood store by Zline for this stainless steel "Crown Molding". I spent quite some time on the phone with a salesperson at the The RangeHood Store to make sure this item is a fit for my Zline KECOMI-36 island range hood and was assured this is the correct item. They are now well aware that they are falsely advertising and still have not changed the pictures on this product page. I had to battle them to get an RMA which took several days to get. They received my return shipment on 3/12 and I still have not received a refund (3/18). Other than this review, this will be the last time I ever visit this site!
Hello there,
Thank you for leaving a review and we are sorry to hear of your experience ordering the crown molding. Your refund should arrive within the next 3 to 5 business days. We greatly apologize for the delay as we are undergoing some system changes currently which is delaying refund requests. Rest assured though, you will receive your refund and it will go back to your original payment method that you used in the purchase. If you have any questions, feel free to reach out and I would be happy to help.
We purchased the 36" KBCRN range hood and couldn't be happier. It was packaged very well and everything was covered with protective film. It was perfect. Installation was a breeze and we were just impressed with the quality at this price point.
Hello Ted,
Thank you for your review, and we are so glad to hear that you're happy with your ZLINE range hood! Please feel free to reach out to us at contact@therangehoodstore.com if you come across any questions.
I bought this and it didn’t fit. They were so unhelpful and simply said “no returns.” A-hole company. Shop somewhere else!!!!
Hello Andrew,
Thank you for reaching out to us and we apologize for this inconvenience. These ZLINE crown moldings are each meant to fit specific ZLINE range hood models. We would be happy to help assist you in the direction of a ZLINE crown molding for your ZLINE range hood. Please let us know if you have any further questions.
Great product, easy install. Great addition to the kitchen and convenient! Beautiful finishing touch.
The trim for our range chimney perfectly and was so easy to install. We couldn’t be more pleased.
The black stainless steel finish does not match any of the z line appliances, although the numbers matched the range hood it does not fit , total waste of money, you cannot return the item per the return policy, I bought all the z line appliances in black stainless steel and they very in color and do not match, I will be posting a picture of how ridiculous they look on social media soon to show people before they spend $15,000 on z line .
LOVE this range hood. We did a complete remodel of our 90's kitchen. Purchased the Zline Vented Crown Molding Wall Mount Range Hood in Durasnow/Stainless steel and it sets the tone of our entire kitchen remodel. It's beautiful & the first thing you notice when you walk in. Very sturdy and does a great job. Love that we get more than one option with the light!
Great price, good air movement, very stylish, lights are awesome, fan noise is expected, love it. Used in my outdoor kitchen.
Purchased this item to finish off the ducting appearance from the ZLINE Range Hood purchased. It was very easy to install and fit perfectly in the space preconstructed by our builder for an outdoor vent hood. The dimensions were perfect. Very pleased with the quality and fit of the product.
I decided to get this after needing the "short kit" for my fan and seeing the cabinets finally installed. They have crown molding at the ceiling so it would look weird if the vent didn't have one. This looks great and was really easy to install!
This Zline exhaust hood is a great showpiece with great function. Lighting looks great and exhaust really pulls air.
The vented crown molding is essential for the recirculating option as it does not come with the unit- the included crown is only for external exhaust. The Rangehood Store had this piece in stock and got it to me super quick!! Right on time for my install! Their website made it easy for me to order. It's a great addition to my kitchen hood and we've had lots of compliments.
Great finish piece. It would have been nice to have this from the beginning but we were able to make it work after hood vent was already installed.
Oh —What a conversation Piece That we added to To add to our eclectic Look of our kitchen and Open concept adjoining living room.—we give 5–Stars
Will this work on vaulted ceiling with crown molding piece
Hello there,
Thank you for reaching out to us. Unfortunately, this will not work for a vaulted ceiling.